Blog

News

Proiectul „Oază în Educație”

Proiectul, implementat în 2023 în parteneriat cu International Rescue Committee și susținut financiar de UNICEF și Ministerul Educației și Cercetării a Republicii Moldova,  a oferit sprijin esențial familiilor ucrainene care și-au înscris copiii în școlile din Republica Moldova. De asemenea, proiectul a facilitat activități after-school pentru copiii refugiați și copiii vulnerabili din Moldova, a desfășurat activități de formare pentru cadrele didactice și a dotat spațiile sigure din școli, asigurând totodată accesul la produse de igienă, contribuind astfel la crearea unui mediu de învățare mai incluziv și mai favorabil.

Domeniile de interventie ale proiectului:

  • Facilitarea procesului de școlarizare al elevilor refugiați și al celor din Republica Moldova;
  • Formarea cadrelor didactice în contextul implementării metodologiilor HC și SHLS (strategii didactice moderne pentru un mediu mai inclusiv);
  • Formarea psihopedagogilor, părinților și a mediatorilor culturali ucraineni în acordarea informațiilor relevante și identificarea cazurilor de abuz, neglijență etc., sub incidența protecției copilului;
  • Acces la spații sigure în școlile partenere ale proiectului, asigurarea cu rechizite școlare pentru elevi și materiale didactice pentru profesori/psihopedagogi (cursurile Deprinderi de viață și Abordarea STEAM – multiplicate și distribuite școlilor cu predare în română și rusă);
  • Programe de educație non-formală în școlile partenere pentru elevi.

Obiectivele proiectului:

1.Integrarea copiilor refugiați și din comunitatea locală în sistemul educațional național:

 

  • Peste 300 de copii încadrați în școlile din Republica Moldova la diferite niveluri de școlarizare;
  • 45 de psihopedagogi formați în domeniul susținerii populației afectate de criză;
  • 40 de formatori instruiți în aplicarea metodologiilor HC și SHLS (strategii inovatoare de predare în situații de criză);
  • 300 de părinți informați despre procesul de încadrare a copiilor în sistemul de educație din Republica Moldova.

2.Acces echitabil la spații sigure de învățare pentru băieți și fete refugiate, precum și pentru cei din comunitatea locală:

 

 

  • 15 spații sigure de învățare renovate și echipate pentru desfășurarea activităților non-formale cu copiii;
  • Resurse didactice pentru implementarea activităților STEAM și Deprinderi de Viață distribuite în școli.

 

3.Acces la spații sigure de învățare și la seturi igienice pentru băieți și fete, inclusiv adolescenți:

 

  • Peste 2.100 de seturi igienice distribuite;
  • Identificarea și implicarea a 10 mediatori culturali din comunitățile de refugiați ucraineni pentru a consolida relația dintre școli și familiile ucrainene;
  • Formarea a 15 consultanți sociali în domeniul sănătății mintale și suportului psihosocial (MHPSS), precum și în domeniul protecției copilului;
  • Informarea copiilor despre practici de menținere a sănătății mintale și despre identificarea cazurilor de abuz și neglijență.