Apariții în presă

(foto) La UTM a început seria sesiunilor de informare a studenților despre examenele Cambridge și TOEFL

Citește mai mult
Centrul de Limbi Străine LEXIS în colaborare cu Fundația pentru Dezvoltare au demarat seria de sesiuni de informare a studenților UTM în vederea pregătirii și susținerii examenelor Cambridge și TOEFL.
 
Conf. univ., dr. Svetlana Caterenciuc, șef Departament Limbi Străine, UTM, și Gabriela Ojog, manager Cambridge Assessment Exam Centre, le-au vorbit studenților FCIM – Facultatea Calculatoare Informatica si Microelectronica despre importanța studierii limbii engleze și a obținerii certificatelor Cambridge English Qualifications recunoscute de către mii de organizații din întreaga lume, reprezentând o marcă a excelenței și oferind multiple oportunități de studii și carieră.
 
Sursa: diez.md

Emisiunea "Pauza de cafea", Radio Chișinău

Ascultă emisiunea

Timp de 5 ani, în cadrul proiectului ”Școala Mea”, mai bine de 100 de comunități din Republica Moldova au încercat exercițiul implicării și participării. Părinți, elevi, profesori, autorități, agenți economici au fost invitați să participe la viața școlii din comunitate și să decidă împreună cum să gestioneze bugetul școlii și cum pot ei să se implice în diverse activități ce țin de școală. Care a fost impactul acestui exercițiu la nivel de școală, dar și la nivelul comunităților și cum putem multiplica aceste experiențe povestim azi la Pauza de cafea cu Tatiana Savva, coorodonatoarea proiectului ”Școala Mea”, implementat de Centrul Analitic Independent Expert-Grup, Gabriela Ojog, director executiv al Fundației pentru Dezvoltare, parteneră în proiectul Școala Mea și Ciuvaga Iulia, directoarea Liceului Teoretic din Sculeni.

Sursa: Radio Chișinău

Deni za Dniom (ДЕНЬ ЗА ДНЁМ) cu Ludmila Muntean

Vezi emisiunea

Gabriela Ojog este invitata Ludmilei Muntean, alături de Radu Rebeja la PublikaTV, unde discutăm despre implicarea tinerilor în proiecte finanțate de către Ministerul Educației, Culturii și Cercetării, dar și despre experineța Fundației pentru Dezvoltare de implementare a proiectelor cu participarea tinerilor.

Sursa: PublikaTV

LIVE. Cursurile de formare continuă a profesorilor: Monopol sau calitate?

Vezi emisiunea

Astăzi în studiul AGORA discutăm despre eficiența și calitatea cursurilor de formare continuă a profesorilor din Republica Moldova. Cât de pregătite sunt instituțiile care oferă aceste servicii, dar și cum acoperă statul aceste necesitări, discutăm împreună cu Gabriela Ojog, Director Executiv Fundația pentru Dezvoltare și Denița Cristina, Șefa Serviciul învățare pe tot parcursul vieții, Ministerul Educației, Culturii și Cercetării. 

Sursa: agora.md

 

Cum a început redeschiderea şcolilor închise pe timpul Maiei Sandu

Citește mai mult

Mai mulți experți în educație consideră ca problema a fost politizată.

Guvernul Filip și-a propus să redeschidă mai multe școli primare din cele câteva sute închise în ultimii ani în cadrul unei reforme cunoscute ca optimizarea școlilor și realizate pe timpul când ministrul Educației era Maia Sandu, actuala lideră de opoziție. Guvernul a ajuns la concluzia că acea reformă nu a fost o idee bună. Dar, la modul concret, a găsit numai trei școli care pot fi redeschise la loc. Iar din acestea trei a redeschis propriu-zis numai una.

Gabriela Ojog, directoarea Fundației pentru Dezvoltare, subliniază că se discută deocamdată doar despre redeschiderea claselor primare în școli, pentru că transportarea acestor copii este mai anevoioasă.

Cu toate acestea, spune ea, trebuie luate în calcul și alte circumstanțe pentru a putea asigura un proces educațional de calitate…

Sursa: Radio Europa Liberă Moldova

Emisiunea "Pauza de cafea", Radio Chișinău

Ascultă emisiunea

Sunt aproape 7 ani de când școlile au trecut la autogestiune financiară sau finanțare per elev. E o perioadă suficientă pentru a înțelege cum funcționează noul sistem de finanțare și ce oportunități deschide administrațiilor școlilor, dar și părinților și întregii comunități pentru implicare în viața școlii.

Prin ce se deosebește acest sistem de finanțare de precedentul, care sunt avantajele sale dar și provocările pe care le pune, discutăm azi la Pauza de cafea cu Lidia Tentiuc, directorul Liceului Teoretic Măgdăcești, Criuleni și Gabriela Ojog, director executiv al Fundației pentru Dezvoltare.

Sursa: Radio Chișinău

Proiectul "Scoala Mea"

Vezi emisiunea

Despre proiectul „Scoala Mea” si schimbarile in sistemul educational in cadrul emisiunii „Loc de Dialog”.
Invitati: Gabriela Ojog, Director Executiv, Fundatia pentru Dezvoltare, Victoria Vlad, Coordonator proiect Expert- Grup si Ana Vivdici, Directoare LT „Mihai Eminescu”, or. Hincesti.

În unele localități, directorii unor instituții de învățământ, părinți, elevi și primăria s-au implicat activ în dezvoltarea școlii și asta datorită transparenței financiare, care a fost posibilă în circa 20 de licee. Timp de 5 ani, Asociația „Expert Group” își propune să mobilizeze cetățenii din circa 100 de comunități pentru a cere transparență, dar și pentru a se implica în dezvoltarea școlii. Cât de deschise sunt școlile din țara noastră pentru a deveni pe deplin transparente și cum sunt cheltuiți banii sunt subiectele reflectate in cadrul emisiunii cu participarea directorului LT „Mihai Eminescu” din Hâncești și inițiatorii programului „Școala Mea”.

Sursa: Canal regional

VIDEO. Continuare optimizării școlilor și reducerea Curriculei: Doleanțele experților și profesorilor pentru sistemul Educației în 2018

Vezi emisiunea

Experții se pronunță pentru continuarea procesului de optimizare a școlilor din Republica Moldova. Totodată, actuala curriculă școlară este mult prea complexă decât necesitățile reale. O spun chiar profesorii implicați într-un proces de descongestionare a programei. 

Subiectul a fost discutat în studioul AGORA împreună cu directorul Executiv al Fundației pentru Dezvoltare, Gabriela Ojog și Natalia Railean, directorul Liceului Teoretic „Ion Pelivan” din Răzeni, Ialoveni.

„Decongestionarea curriculei, schimbarea accentului de la teorie la competențe și continuarea reformei de optimizare a rețelei școlare. Trebuie să se facă o analiză clară a ceeea ce trebuie făcut mai departe. Vedem oameni nemulțumiți că se închid școlile, dar este și partea cealaltă a monedei când școli cu 7 – 10 elevi nu-și justifică existența. Acum se speculează foarte mult pe acest subiect, să se închidă sau nu. Nu cred că aici e loc de speculații. Trebuie o analiză profundă pentru că doar calculele bat teoriile”, a declarat în context Gabriela Ojog. 

Sursa: agora.md