Proiectul „Incluziunea educațională și socio-psihologică a copiilor de migranți”
Proiectul va îmbunătăți mediul școlar pentru a oferi suport psihologic, educațional și va asigura incluziunea copiilor părinții cărora sunt plecați peste hotare; va fortifica cooperarea intersectorială și va îmbunătăți mecanismele de asistență socială, educațională și psihologică pentru copiii părinții cărora sunt plecați peste hotare; va dezvolta un cadru de politici favorabil pentru copiii părinții cărora sunt plecați peste hotare (în continuare – copii de migranți).
Componentele proiectului:
- Capacitarea școlii să ofere suport educațional, psihologic și să asigure incluziunea socială a copiilor de migranți.
- Îmbunătățirea mecanismelor de asistență socială, educațională și psihologică pentru copiii de migranți
- Cadrul juridic este favorabil pentru copiii părinții cărora sunt plecați peste hotare
Rezultatele proiectului:
- Școlile –partenere proiectului sunt capacitate și implicate în activități de planificare și implementare a tuturor activităților ce țin de suportul educațional, social și psihologic a copiilor de migranți;
- Profesorii, reprezentanții administrației școlii, psihologii și cadrele de sprijin au participat la instruiri și oferă suport psihologic, educațional și asigură incluziunea copiilor de migranți
- Centrele de resurse din școlile partenere proiectului dispun de literatura, echipamente, materialele metodologice necesare pentru a oferi suport calitativ psihologic și emoțional pentru copiii de migranți
- Școlile dispun de programe extra-curriculare elaborate în baza exercițiului de Analiză a necesităților privind interesele și necesitățile psiho-educaționale ale copiilor de migranți
- Consiliile pentru elevi din școlile-partenere și-au consolidat capacitățile și au creat oportunități egale pentru fete și băieți, părinții cărora sunt plecați, ca să participe la procesul decizional din cadrul școlii
- O bază de date comună și metodologia de colectare a informației despre copii de migranți, la nivel de comunitate, este creată în strânsă cooperare cu MECC, serviciile sociale și educaționale
- Echipele multidisciplinare sunt instruite și cunosc metodologia de colectare a datelor despre copii de migranți.
- Serviciile – intersectoriale de nivel local sunt consolidate și oferă asistență copiilor de migranți
- Procedura de tutelă /curatelă este mai clară și populația generală este sensibilizată și informată despre necesitatea respectării procedurii legale de oferire a tutelei.
Durata proiectului este de 3 ani (1 ianuarie 2020 – 31 decembrie 2022). Proiectul este finanțat de Fundaţiei pentru Copii „Pestalozzi” (Elveţia).
Grupul țintă: copiii claselor a V, VI, VII unul din părinți sau ambii sunt plecați peste hotare.
Parteneri locali: 10 școli din 5 raioane (5 nivel de raion/municipiu și 5 nivel rural), 5 ONG din aceste raioane.