Guvernul Filip și-a propus să redeschidă mai multe școli primare din cele câteva sute închise în ultimii ani în cadrul unei reforme cunoscute ca optimizarea școlilor și realizate pe timpul când ministrul Educației era Maia Sandu, actuala lideră de opoziție. Guvernul a ajuns la concluzia că acea reformă nu a fost o idee bună. Dar, la modul concret, a găsit numai trei școli care pot fi redeschise la loc. Iar din acestea trei a redeschis propriu-zis numai una.
Gabriela Ojog, directoarea Fundației pentru Dezvoltare, subliniază că se discută deocamdată doar despre redeschiderea claselor primare în școli, pentru că transportarea acestor copii este mai anevoioasă.
Cu toate acestea, spune ea, trebuie luate în calcul și alte circumstanțe pentru a putea asigura un proces educațional de calitate…
Sursa: Radio Europa Liberă Moldova

Centrul de Limbi Străine LEXIS în colaborare cu Fundația pentru Dezvoltare au demarat seria de sesiuni de informare a studenților UTM în vederea pregătirii și susținerii examenelor Cambridge și TOEFL.
Timp de 5 ani, în cadrul proiectului ”Școala Mea”, mai bine de 100 de comunități din Republica Moldova au încercat exercițiul implicării și participării. Părinți, elevi, profesori, autorități, agenți economici au fost invitați să participe la viața școlii din comunitate și să decidă împreună cum să gestioneze bugetul școlii și cum pot ei să se implice în diverse activități ce țin de școală. Care a fost impactul acestui exercițiu la nivel de școală, dar și la nivelul comunităților și cum putem multiplica aceste experiențe povestim azi la Pauza de cafea cu Tatiana Savva, coorodonatoarea proiectului ”Școala Mea”, implementat de Centrul Analitic Independent Expert-Grup, Gabriela Ojog, director executiv al Fundației pentru Dezvoltare, parteneră în proiectul Școala Mea și Ciuvaga Iulia, directoarea Liceului Teoretic din Sculeni.
Gabriela Ojog este invitata Ludmilei Muntean, alături de Radu Rebeja la PublikaTV, unde discutăm despre implicarea tinerilor în proiecte finanțate de către Ministerul Educației, Culturii și Cercetării, dar și despre experineța Fundației pentru Dezvoltare de implementare a proiectelor cu participarea tinerilor.
Astăzi în studiul AGORA discutăm despre eficiența și calitatea cursurilor de formare continuă a profesorilor din Republica Moldova. Cât de pregătite sunt instituțiile care oferă aceste servicii, dar și cum acoperă statul aceste necesitări, discutăm împreună cu Gabriela Ojog, Director Executiv Fundația pentru Dezvoltare și Denița Cristina, Șefa Serviciul învățare pe tot parcursul vieții, Ministerul Educației, Culturii și Cercetării.
Mai mulți experți în educație consideră ca problema a fost politizată.
Sunt aproape 7 ani de când școlile au trecut la autogestiune financiară sau finanțare per elev. E o perioadă suficientă pentru a înțelege cum funcționează noul sistem de finanțare și ce oportunități deschide administrațiilor școlilor, dar și părinților și întregii comunități pentru implicare în viața școlii.
Despre proiectul „Scoala Mea” si schimbarile in sistemul educational in cadrul emisiunii „Loc de Dialog”.
Experții se pronunță pentru continuarea procesului de optimizare a școlilor din Republica Moldova. Totodată, actuala curriculă școlară este mult prea complexă decât necesitățile reale. O spun chiar profesorii implicați într-un proces de descongestionare a programei.