CERERE DE OFERTE (RFQ) Privind selectarea unui Consultant pentru dezvoltarea dimensiunii de comunicare, elaborarea planului de Advocacy 2026-2027 și identificarea sinergiilor / colaborărilor relevante
1. Context general
Fundația pentru Dezvoltare din Republica Moldova implementează proiectul „Consolidarea coeziunii și colaborării în rândul societății civile din Republica Moldova”, cu suportul financiar oferit de Secretariatul Comitetului Coordonator al Forumului Societății Civile din Parteneriatul Estic (EaP CSF Secretariat) în cadrul inițiativei „Sprijin pentru Forumul Societății Civile din Parteneriatul Estic în vederea consolidării dialogului privind politicile publice cu societatea civilă”.
Proiectul urmărește consolidarea capacităților Platformei Naționale a Forumului Societății Civile din Parteneriatul Estic (Platforma Națională), creșterea coeziunii între organizațiile membre și intensificarea participării acestora în procesele de europenizare.
În cadrul proiectului, se lansează un concurs pentru selectarea unui expert(e) responsabil(ă) de consolidarea dimensiunii de comunicare a Platformei, dezvoltarea Planului de Advocacy pentru anii 2025–2026 și identificarea de sinergii și colaborărilor cu alte platforme, inițiative și proiecte relevante.
2. Obiectivul
Scopul general este:
- Dezvoltarea și consolidarea dimensiunea de comunicare a Platformei Naționale, inclusiv recomandări privind mesajele-cheie, direcțiile strategice și instrumentele de comunicare.
- Elaborarea Planul de Advocacy pentru 2026-2027, cu obiective clare, acțiuni, indicatori și calendar de implementare.
- Identificarea și propunerea sinergii și colaborări cu alte platforme, proiecte și inițiative naționale și regionale, relevante pentru domeniul societății civile și procesele de europenizare.
- Formularea recomandărilor practice pentru maximizarea impactului comunicării și a acțiunilor de advocacy.
3. Sarcini și responsabilități
Expertul/experta selectat(ă) va avea următoarele responsabilități:
- Analiza contextului actual al platformei și al proiectului.
- Evaluarea instrumentelor și abordărilor actuale de comunicare.
- Elaborarea unui set de recomandări pentru îmbunătățirea comunicării interne și externe.
- Elaborarea Planului de Advocacy 2025/2026.
- Cartografierea inițiativelor, platformelor și proiectelor relevante (naționale/regional-europene).
- Identificarea de sinergii și a oportunităților de colaborare, inclusiv recomandări pentru participare.
- Prezentarea livrabilelor într-un format clar, utilizabil și validat cu echipa Fundației.
4. Livrabile așteptate
- Analiza și recomandări pentru dimensiunea de comunicare;
- Organizarea a patru ședințe cu membrii altor platforme în vederea consolidării cooperării și crearea de sinergii pe viitor;
- Plan de Advocacy 2026-2027 complet, în format PDF + prezentare PowerPoint, în limba română și engleză;
- Matrice cu sinergii și colaborări potențiale (tabel).
- Raport final care să includă toate recomandările și posibile direcții viitoare.
5. Termene
Perioada estimată: 15 decembrie 2025 – 15 februarie 2026, cu livrarea versiunilor finale până cel târziu la 23 februarie 2026.
6. Profilul expertului/expertelor
Candidat(ul)/a trebuie să întrunească următoarele criterii:
- Experiență demonstrată în comunicare strategică, advocacy, politici publice sau dezvoltare organizațională;
- Experiență în proiecte pe segmentul societății civile, integrare europeană, platforme a societății civile;
- Capacitatea de analiză, sinteză și formulare de recomandări strategice;
- Experiență anterioară în elaborarea planurilor de advocacy constituie un avantaj;
- Abilități excelente de redactare în limba română și limbii engleze.
7. Procedura de aplicare
Candidații/ candidatele vor transmite următorul set de documente:
- CV actualizat;
- O scurtă descriere a metodologiei propuse (maximum 2 pagini);
- Oferta financiară (în EUR), cu indicarea prețului net;
- Exemple/portofoliu de lucrări relevante (dacă există).
9. Termen limită pentru depunerea ofertelor
Ofertele trebuie expediate până la data de 7 decembrie 2025, ora 23:59, la adresa de e-mail: victor.calac@eap-csf.md
Subiect: Consultant – Comunicare & Advocacy
Doar persoanele selectate pentru interviu vor fi contactate.


