Fundația pentru Dezvoltare angajează asistent/ă de proiect

Fundația pentru Dezvoltare angajează asistent/ă de proiect

 

Fundația pentru Dezvoltare din Republica Moldova cu suportul financiar al Fundaţiei pentru Copii „Pestalozzi” (Elveţia), inițiază implementarea Proiectului: „Învățământul Fără Bariere: Construirea de Sisteme de Educație Incluzivă pentru Copii cu Tulburări de Limbaj, Comunicare și Învățare. Durata proiectului 2026-2028.

Proiectul are drept scop îmbunătățirea mediului școlar pentru fetele și băieții din învățământul preșcolar și primar cu dificultăți de vorbire, comunicare și învățare și să beneficieze de dreptul lor la o educație incluzivă, echitabilă.

Beneficiarii proiectului sunt copiii din 5 instituții preșcolare și 5 instituții primare, selectate din 5 raioane.

Deși Republica Moldova a adoptat politici educaționale incluzive, o mare parte dintre copiii cu dificultăți de vorbire, comunicare și învățare rămân în afara sistemului formal de sprijin (aproximativ 70%), deoarece nu sunt recunoscuți oficial ca având nevoi educaționale speciale. Aceasta duce la multiple bariere care subminează performanțele școlare, bunăstarea emoțională și integrarea socială a acestor copii, conducând la rezultate școlare slabe, motivație scăzută, anxietate, alfabetizare întârziată, stimă de sine scăzută, abandon școlar timpuriu, excluziune socială și, în cazuri grave, comportament antisocial, ceea ce, în ultimă instanță, limitează oportunitățile viitoare de educație și angajare și crește dependența economică pe termen lung.

Conform informațiilor obținute în urma evaluării nevoilor, realizat de PCF Moldova, două categorii de copii cu CES sunt în mod special neglijate: 1) fetele și băieții cu tulburări de vorbire și comunicare și 2) cei cu dificultăți de învățare, inclusiv dislexie, discalculie și disgrafie.

În cazul în care aceste probleme nu sunt identificate și abordate la etapa preșcolară a copilului, ele duc la adâncirea decalajelor educaționale, la scăderea stimei de sine și la dezangajarea pe termen lung de la învățare.

La această etapă, Fundația pentru Dezvoltare anunță concurs de angajare a unui/unei persoane pentru funcția de asistent/ă de proiect.

Perioada de angajare: ianuarie 2026-decembrie 2028, cu o perioadă de probă de 3 luni, cu implicare 100%

ATRIBUȚII ȘI RESPONSABILITĂȚI:

În cadrul proiectului responsabilitatea de bază a asistentei/asistentului se referă la oferirea suportului administrativ şi logistic echipei de implementare a proiectului pentru realizarea în timp a tuturor activităților planificate întru atingerea scopului de baza a proiectului.

  • va participa la ședințele de planificare și coordonare
  • va oferi sprijin logistic și va asista, din punct de vedere tehnic, în procesul organizării activităților planificate (ateliere de lucru, evenimente vizite de monitorizare, ateliere cu profesori, ședințe cu managerii școlari)
  • va participa în procesul documentării evenimentelor și la procesarea chestionarelor de evaluare
  • va colecta informații și date relevante de la instituțiile partenere
  • va elabora contractele pentru experții de scurtă durată, implicați în implementarea proiectului
  • va solicita oferte de produse și / sau servicii ce urmează a fi achiziționate
  • va acorda suport în comunicarea cu partenerii, beneficiarii proiectului, prestatori de servicii și cu alți actori;
  • va oferi suport în elaborarea instrumentelor de lucru ale echipei de proiect necesare implementării activităților;
  • va contribui la menținerea unei comunicări eficiente cu instituțiile de învățământ, autoritățile locale și alți actori implicați
  • va gestiona corespondența electronică și telefonică legată de activitățile proiectului
  • va asigura respectarea procedurilor interne ale organizației și regulilor stabilite de finanțator.
  • va realiza alte sarcini în acord cu specificul funcției.

Studii: Studii superioare în domeniul: social/economic/sociologic, etc.

Cerințe față de candidat:

  • Experiența de lucru în cadrul organizațiilor neguvernamentale de minimă de 2 ani. Experiența de lucru în cadrul organizațiilor donatoare naționale/internaționale va constitui un avantaj,
  • Abilități de a lucra în echipă şi independent;
  • Abilități excelente de utilizare a computerului (MS Office (Word, Excel, etc.),
  • Experiență de lucru cu copii și instituțiile de învățământ de nivel preșcolar și primar va constitui un avantaj.
  • Cunoștințe avansate de comunicare verbală și scrisă în limba engleză va constitui un avantaj.

Abilități personale:

  • Responsabil/ă, punctual/ă,
  • Orientat/ă spre rezultat, inovativ și motivat/ă,
  • Flexibil/ă de a învăța lucruri noi,
  • Spirit de echipă și abilități interpersonale excelente.

Lista documentelor necesare a fi prezentate de către candidați:

  • CV-ul actualizat cu indicarea experienței relevante poziției (max. 3 pagini);
  • Scrisoarea de motivare (max. 1 pagină A4, accentuați experiența relevantă pe care o dețineți și motivația de a fi angajat(-ă) în această poziție; Indicați în scrisoarea de motivare două persoane de referință (numele persoanei, organizația și datele de contact) de la foști/actuali angajatori, profesori care vă cunosc bine calitățile și competențele profesionale și personale etc.

Dosarul va fi expediat la adresa de email victoria.barbulat@fam.md, cu indicarea în linia de subiect ”011_Asistent de proiect”

Vor fi evaluate doar dosarele complete. La interviu vor fi invitate doar persoanele pre-selectate

Termen limită de aplicare: 21 decembrie 2025.

Pentru orice informații adiționale ne puteți contacta la tel. 069998748, persoana de
contact – Victoria Barbulat.